فتونیکس

فتونیکس

فتونیکس

فتونیکس

درمان گیاهی سرفه شدید

درمان گیاهی سرفه شدید

 درمان گیاهی سرفه شدید ،درمان گیاهی سرفه شدید در کودکان،درمان گیاهی سرفه شدید و طولانی،درمان گیاهی سرفه شدید کودکان،داروی گیاهی سرفه شدید،دارو گیاهی سرفه شدید،درمان گیاهی سرفه شدید،درمان گیاهی سرفه های شدید،درمان گیاهی برای سرفه شدید،داروی گیاهی درمان سرفه شدید،داروی گیاهی برای سرفه شدید کودکان با فلفل سیاه،درمان گیاهی سرفه های شدید در کودکان با آویشن و فلفل

درمان گیاهی سرفه شدید ، درمان گیاهی سرفه ، درمان سرفه شدید

درمان گیاهی سرفه شدید

سرفه، واکنش طبیعی به سوزش و یا راه تنفسی مسدود شده و اغلب همراه آلرژی، سرماخوردگی یا آنفولانزا است. درمان های خانگی موثر بسیاری برای سرفه های عمومی وجود دارد اما به این که بدانید چه چیزی باعث سرفه در وهله ی اول می شود ، کمک می کند.
یک انسداد موقتی در راه تنفسی، مثلا، ذرات غذا به طور تصادفی وارد راه تنفسی می شوند در حالی که بلعیدن، ممکن است باعث شود به شدت سرفه کنید، اما معمولا خیلی سریع حل می شود. عفونت باکتریایی و ویروسی معده ممکن است موجب ایجاد سرفه خفیف اما دردناک شود. مقابله با عفونت بهترین راه برای حل این نوع سرفه است.اگر سرفه خشک باشد ، سوزش لایه راه تنفسی می تواند دلیل آن باشد. آلرژن تنفسی اغلب این نوع سرفه را ایجاد می کنند. داروهایی که سرفه را تسکین می دهند، بهتر است چون شدت سرفه ممکن است راه تنفسی را وخیم تر کند.عفونت های دستگاه تنفسی معمولا سرفه عمیق ایجاد می کنند که ممکن است خلط بالا بیاورید. خوب است از این خلط غلیظ خلاص شوید که در غیر این صورت راه تنفسی را مسدود می کند. درمان خانگی که خلط را درمان می کند تا زمانی که عفونت رفع شود بهتر است. اما سرفه خشک ممکن است حتی بعد از ازبین بردن عفونت ادامه پیدا کند چون لایه محافظ راه تنفسی ممکن است آسیب دیده باشد. مرطوب نگه داشتن راه تنفسی با افزایش آب ، کلید اصلی اینجاست.

درمان گیاهی سرفه شدید با نعناع

برگ نعناع خواص درمانی شناخته شده‌ای دارد. عرق نعناع باعث تسکین گلو می‌شود و به‌عنوان یک ماده‌ی ضد انعقاد عمل می‌کند و کمک می‌کند تا خلط و مخاط گلو پایین رود. نوشیدن دم‌نوش نعناع و تنفس بخار نعناع نیز فواید درمانی بسیاری دارد. برای بخور نعناع می‌توانید ۴ قطره عرق نعناع را در ۱۵۰ سی‌سی آب داغ بریزید. سپس حوله‌ای را روی سرتان و ظرف آب قرار دهید و از بخار آب تنفس کنید. سعی کنید نفس عمیق بکشید تا این بخار باعث نرم شدن گلو و رفع سرفه شود.

درمان گیاهی سرفه شدید با گل ختمی

گل ختمی همه‌ساله در تابستان می‌روید. از زمان‌های قدیم برگ‌ها و ریشه این گیاه برای درمان گلودرد و سرفه استفاده می‌شده است. گیاه گل ختمی لعابی دارد که باعث مرطوب شدن گلو و رفع التهاب می‌شود. دم‌کرده و دم‌نوش گل ختمی باعث تسکین سرفه مخصوصا سرفه خشک می‌شود و گلودرد را از بین می‌برد. همچنین دارای خواص ضدالتهاب، ضدعفونی‌کننده و ضد احتقان است و باعث و رفع مشکلات دستگاه گوارش و دستگاه تنفسی می‌شود.

درمان گیاهی سرفه شدید با آویشن

از آویشن برای درمان بیماری‌های تنفسی استفاده می‌شود. در یک تحقیق پیشنهاد شده است که از عرق آویشن برای درمان سرفه‌های ناشی از برونشیت استفاده شود. برگ آویشن شامل ترکیباتی به نام فلانوئید است که التهاب ناشی از سرفه را کاهش می‌دهد و باعث آرامش عضله‌های گلو می‌شود.برای تهیه دم‌نوش آویشن ۲ قاشق چای‌خوری از خردشده‌ی برگ آویشن را در یک لیوان آب جوش بریزید. روی استکان را بپوشانید و ۱۰ دقیقه صبر کنید تا دم‌نوش آماده شود. سپس آن را با قاشق هم زده و بعد میل کنید.

درمان گیاهی سرفه شدید با چهار تخم

به جرات می توان گفت چهار تخم بهترین داروی گیاهی برای درمان سرفه و گلودرد های شدید است. به دانه ی موجود در این ترکیب موجود در عطاری ها برای از بین بردن خلط مفید است. بسیار جالب است که مصرف این دمنوش ها در کشورهای خارجی به خصوص در اروپا به طور گسترده مصرف می شوند و از آنها به جای داروها و شربت های شیمیایی مصرف می کنند.
اقدام شدید ضد التهابی زنجبیل به تسکین گلو درد و مجاری تنفسی کمک می کند ، چه ازآلرژی یا عفونت ناشی شود. می توانید عصاره زنجبیل تازه بگیرید و آن را با مقدار برابر عسل مخلوط کنید تا شربت سرفه درست شود. فقط چند قطره از آن را برای تسکین گلو درد بخورید
درست کردن چای زنجبیل گزینه دیگری است. چند تکه از زنجبیل تازه را خرد کرده و ظرف دو یا سه دقیقه آن را بجوشانید. استفاده از این چای ( چای گرم ) می تواند سرفه را تسکین دهد . چند فنجان چای زنجبیلی درست کنید و آن را در یخچال نگه دارید. هر وقت به آن نیاز دارید ، یک فنجان از آن را گرم کنید و بنوشید .
زنجبیل خشک و پودر فلفل سیاه یک روش درمانی سنتی برای یک سرفه است. این مخلوطی مفید و قابل دسترس است. در اینجا باید ذکر شود زنجبیل خشک چیزی جز ریشه زنجبیل است این گیاه با گیاهان تازه نه تنها در سلیقه و طعم ، بلکه در عملکرد درمانی نیز متفاوت است.
فقط به مقدار کمی از مخلوط روی زبان نیاز دارید، اما به شدت تند و زننده است. شکر اغلب به همراه ادویه به آن پودر زده می شود تا آسان چشیده شود می توانید یک مقدار از نصف قاشق چای خوری عسل خالص را مخلوط کرده و آن را در قاشق بریزید.
دانه های کوچک سیاه دانه که عموما زیره سیاه نامیده می شوند .دانه های خاک شده را می توان با عسل برای درمان سرفه ترکیب کرد، اما روغن سیاه دانه حتی قوی تر هم هست.یک قاشق چای خوری روغن سیاه دانه فشرده با یک قاشق چای خوری عسل را دو بار در روز مخلوط کنید. گزارش شده است این مخلوط، سرما و انفلانزا، آلرژن ها ، ورم لوزه التهاب حنجره ، برونشیت، ذات الریه، سل یا آسم را درمان می کند.
مریم گلی گیاهی دارویی است که به طور گسترده در سراسر دنیا برای درمان سرفه و نیز بیماری های تنفسی که این علائم را نشان میدهند ، به کار می رود.یک مشت برگ خشک یا تازه مریم گلی را در چهار فنجان آب جوش 5 تا 10 دقیقه خیس کنید می توانید هر روز سه تا لیوان چای مریم گلی بخورید و حتی اگر عفونت گلو دارید از آن استفاده بکنید.

کپسول زغال

کپسول زغال

کپسول زغال فعال ,کپسول زغال فعال برای پوست,کپسول زغال فعال,کپسول زغال فعال خرید,کپسول زغال فعال قیمت,کپسول زغال فعال شده,کپسول زغال فعال چیست

کپسول زغال

زغال فعال یک عنصر بسیار موثر جهت تقویت پوست و مو محسوب می شود. با قرار دان زغال بر روی پوست و در موها می توانید شاهد سلامتی و زیبایی این دو عضو مهم باشید. زغال فعال آن زغالی نیست که برای طبخ کباب استفاده می شود، بلکه یک نوع زغال است که بیشتر در مصارف پزشکی و آن هم جهت تصفیه هوا استفاده می شود. همچنین این ماده همراه با مواد شیمیایی آن به عنوان یک دارو در اورژانس جهت درمان مسمویت ها استفاده می گردد.در این مطلب از سایت جسارت در مورد کپسول زغال صحبت میکنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.همراهان گرامی سایت جسارت ، مصرف و تعیین دوز دارو به عهده پزشک معالج شما می باشد و سایت جسارت هیچگونه مسئولیتی در خصوص مصرف خود سرانه داروها ندارد. حتماً قبل از استفاده از این دارو با پزشک معالج خود مشورت نمایید و از مصرف خودسرانه دارو به شدت بپرهیزید!

ذغال فعال برای جذب مواد سمی در دستگاه گوارش و کمک به رفع نفخ شکم به کار می رود. ذغال فعال، کربنی خالص است که طی پروسه خاصی به ماده ای تبدیل شده که توانایی جذب سطحی گازها را دارد، همچنین این ماده ظرفیت جذب سطحی سموم را داشته و مانع از جذب آنها در بدن می گردد. به این ترتیب، سموم و عناصر مضر پس از بدن خارج می شود. ویژگی اصلی آن در محصول نئوکربن قدرت جذب بسیار بالا به دلیل مراکز فعال فروان و سطح مولکولی وسیع آن است و باعث می گردد که بالاترین قدرت جذب را نسبت به محصولات مشابه در بازار داشته باشد. این محصول حاوی رازیانه سبز است که برای نفخ، مشکلات هاضمه و کولیک بسیار مفید می باشد. همچنین وجود نعنا در این محصول به عنوان آنتاگونیست ضد کانال کلسیمی عمل می کند و خاصیت ضد اسپاسم (گرفتگی) و شل شدگی عضلات دستگاه گوارش را دارد

– رفع اختلال دستگاه گوارش مانند اسپاسم معده و روده و نفخ شکممکمل خوراکی نئوکربن مارنیز ضد نفخ و اختلالات دستگاه گوارش در داروخانه آنلاین موجود می باشد – عملکرد راحت سازی ماهیچه و ضد اسپاسم – موثر در درمان اسهال خصوصا اسهال ناشی از مسافرت – درمان اورژانس مسمومیت ناشی از اکثر داروها و مواد شیمیایی – کمک به کاهش کلسترول

جهت رفع نفخ، اسپاسم و اسهال 1 تا 3 کپسول پس از غذا میل شود. در صورت مسمومیت شدید و مصرف بیش از حد داروها و یا مواد شیمیایی 3 تا 5 کپسول را با هم میل کنید.

دور از دسترس کودکان و در جای خشک و خنک نهگداری شود.

– زنان باردار و شیرده حتماً قبل از مصرف با پزشک خود مشورت کنند. – در صورت مصرف هرگونه دارو، قبل از مصرف با پزشک مشورت نمایید. – مقدار توصیه شده را بدون مشورت با پزشک و یا داروساز خود افزایش ندهید.

امروزه بسیاری از مردم جهت سم زدایی آب و مواد غذایی و سفید کردن دندان ها از این ماده کمک می گیرند. حال خوب است که بدانید چطور این ماده ی شگفت انگیز در درخشان کردن و تقویت پوست و مو نیز موثر است. ما به شما پیشنهاد می کنیم زغال فعال را به صورت پودر در آورده و بر روی مو و پوست صورتتان بریزید. بسیاری از مردم شاهد نتایج شگفت انگیزی پس از استفاده این ماده بوده اند، زیرا سموم به راحتی به زغال فعال می چسبند که این خود سبب سم زدایی و پاک سازی می شود. به علاوه اینکه چون این ماده یک عنصر طبیعی است و فارغ از هر گونه ماده ی شیمیایی می باشد عوارض بدی برای مو و پوست ندارد. زغال فعال از طرق زیر می تواند سبب تقویت پوست و مو شود.

سموم و ذرات ریز زیادی در طول روز به منافذ پوست ما می چسبند و آن را آلوده می سازند. زغال فعال به این منافذ اتصال یافته و مانع اتصال این مواد آلوده به پوست می شود و سبب پاک شدن و درخشان ماندن پوست می شود. همچنین این ماده با لایه برداری سلول های مرده ی پوست، آن را شاداب تر می سازد.

زغال فعال سبب ایجاد تعادل در چربی پوست شده و مانع جوش زدن صورت می شود. بنابراین بهتر است افرادی که پوست چرب دارند، یک یا دو بار در هفته از زغال فعال به عنوان ماسک صورت استفاده کنند. ولی استفاده ی بیش از حد آن ممکن است سبب خشکی زیاد پوست شود.

اگر پوست مورد گزش حشراتی مانند زنبور قرار بگیرد و یا به هر دلیلی دچار بریدگی و خراش شود، زغال فعال می تواند درد را تسکین دهد و علائم آن را از روی پوست محو کند. برخی عفونت ها نیز می توانند توسط این ماده ی مهم درمان شوند.برای این منظور، بهتر است پودر زغال را با کمی آب مخلوط کرده و به صورت خمیر در آورید. سپس خمیر را بر روی محل مورد نظر قرار دهید.

با قرار دادن زغال فعال بر روی موها می توان آن ها از شر گرد و خاک و چربی اضافه خلاص کرد،درست مانند پوست. می توان برای تقویت و بهبودی موها از شامپوهای دارای زغال فعال استفاده کرد. در غیر این صورت می توانید در فواصل زمانی مشخص در هنگام استحمام یک قاشق پودر زغال فعال را به شامپویتان اضافه کنید. فقط به یاد داشته باشید استفاده ی زیاد از زغال ممکن است باعث خشکی بیش از حد موها شود.

اگر دندان‌های شما به هر دلیلی آن طور که می‌خواهید سفید نیستند، می‌توانید از روش‌های طبیعی زیادی برای سفید کردن دندان بهره ببرید. اگرچه پیدا کردن روشی مؤثر که باعث ساییدگی مینای دندان‌ها نشود کمی سخت است. در این مقاله سعی داریم یکی از مطمئن‌ترین راه‌هایی که می‌توان برای سفید کردن دندان از آن بهره برد را برای شما شرح دهیم. استفاده از زغال فعال ( کربن فعال ) برای چنین منظوری بسیار ایمن و مؤثر خواهد بود. شاید تصور تمیز کردن دندان‌ها با زغال کمی ناعاقلانه به نظر برسد ولی باید بدانید که کربن فعال در مجاورت با اکسیژن، کلرید روی یا کلرید کلسیم، تحت فرآیند خاصی تصفیه شده و به ماده‌ای بسیار ایمن تبدیل می‌شود. در صنعت پزشکی نیز از زغال فعال به صورت گسترده در درمان مسمومیت‌ها استفاده می‌گردد. دلیل اصلی استفاده از زغال فعال برای سفید کردن دندان‌، ویژگی ترکیبی آن می‌باشد. زغال قادر است ماده تانن را که معمولا در قهوه، چای و انواع مختلف غذاها یافت می‌شود، به خود جذب کند. تانن، یکی از دلایل اصلی لکه‌دار شدن دندان‌ها می‌باشد. در صورت استفاده مداوم از کربن فعال، اثرات آن را تنها بعد از چند هفته مشاهده خواهید کرد.مزایای استفاده از این ماده، هزینه کم آن، ایمن بودن و آسیب نرساندن به مینای دندان می‌باشد. اگرچه برای سریع‌تر رسیدن به نتیجه دلخواه، سعی کنید که مصرف چای و قهوه را نیز کمی کاهش دهید.موارد مورد نیاز برای سفید کردن دندان با زغال فعال : مسواک زغال فعال آب (برای شسشتوی دهان) یک لیوان برای بیرون ریختن زغال از دهان استفاده از این روش احتمالا سینک دستشویی شما را کمی کثیف خواهد کرد، بنابراین مواد شسشتوی لازم را همراه با خود داشته باشید.چگونگی انجام این روش: ابتدا مسواک خود را خیس کرده و سپس به منظور نریختن پودر به اطراف، آن را بر روی یک حوله تمیز بگذارید. کمی از پودر زغال فعال را بر روی مسواک خود بریزید. دندان‌های خود را با پودر زغال و به مدت چند دقیقه، مسواک بزنید. به صورت عادی مسواک بزنید. برای بیرون ریختن مواد درون دهان خود، از یک لیوان استفاده کنید زیرا ممکن است زغال، کمی سطح سینک شما را کثیف کند. دهان خود را کاملا بشویید تا تمام مواد سیاه از دهان شما خارج شوند. توجه: اگر بر روی دندان خود قاب یا پلاک دارید، قبل از استفاده از زغال فعال، حتما با دنداپزشک خود مشورت کنید. اگرچه در موارد استفاده شده، گزارشی از آسیب رسیدن به این نوع دندان‌ها ارائه نشده است اما باز هم احتیاط کنید.

استفاده از زغال برای سفید کردن دندان و از بین بردن لکه های زرد و بدرنگ روی دندان شاید برایتان عجیب باشد ولی زغال با تمامی سیاهی اش دندان ها را سفید می کند. عجیب ترین قسمت ماجرا این است که این شیوه واقعا جواب می دهد. دکتر جوزف بنکر،دندانپزشک در ایالت نیوجرسی امریکا می گوید:باور این کار برای من هم سخت بود، تا اینکه خودم امتحان کردم. کمی کثیف کاری می شود، اما این ماده، پلاک ها و لکه های روی دندان ها را از بین می برد و آن را سفید تر می کند.

زغال فعال شده این ماده که به تازگی از مصارف خاص مانند پاد زهر و مصارف صنعتی مثل : تصفیه آب ها ( آب شرب, آب آکواریومها, آبهای صنعتی), از نظر رنگ و بو و طعم، رنگزدایی از قند و شکر، بازیافت طلا، بهسازی رنگ و طعم در نوشیدنی ها و آب میوه ها استفاده در دستگاههایی مثل: تصفیه کننده های هوا, خوش بو کننده ها, تصفیه کننده های صنعتی و… تولید راه خود را به مصارف خانگی و آرایشی باز کرده، مدتی است که صابون ها و ماسک های صورتی که برای درمان پوست مورد استفاده قرار می گیرند، رنگ تیره ای به خود گرفته اند. این رنگ به لطف همین ماده یعنی زغال فعال شده ایجاد می شود. نکته ی مهم قابل توجه اینکه زغال فعال آن زغالی نیست که برای طبخ کباب استفاده می شود. اصطلاح زغال فعال شده نشان دهنده یک سری از مواد جذب کننده سطحی , با جنسی زغالی و شکل کریستالی می باشد که در ساختار داخلی آن روزنه های زیادی وجود دارد که جذب مواد سمی و غیر طبیعی را راحت می کند. در گذشته پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها از پودر زغال فعال‌شده به شکل کپسول یا داخل یک بطری استفاده می‌کردند. زغال فعال‌شده به عنوان یک درمان مردمی برای پادزهر مسمومیت عادی نسل‌های متمادی مورد استفاده قرار گرفته است. بیمارستان‌ها نیز از این ماده برای شستشوی مواد سمی و داروها از سیستم گوارشی استفاده می‌کنند. با این حال کاربرد این ماده به مدت‌ها قبل باز می‌گردد. بومی‌های آمریکای شمالی از این ماده برای تسکین درد ناشی از گاز معده و عفونت‌های پوستی استفاده می‌کردند و بقراط، پزشک یونان قدیم، از این ماده به عنوان دارو بهره می‌برد. بسیاری از مردم شاهد نتایج شگفت انگیزی پس از استفاده این ماده بوده اند، زیرا سموم به راحتی به زغال فعال می چسبند که این خود سبب سم زدایی و پاک سازی می شود. به علاوه اینکه چون این ماده یک عنصر طبیعی است و فارغ از هر گونه ماده ی شیمیایی می باشد عوارض بدی برای مو و پوست ندارد. برخی از برندهای تولیدکننده محصولات زیبایی از زغال فعال‌شده در بسته‌های ماسک خود استفاده می‌کنند تا کثیفی‌های منجر به بروز لک، روغن و سایر ناخالصی‌ها را از روی پوست پاک کند. با این حال شما می‌توانید همین تأثیر را با هزینه کمتری به دست آورید. طرز تهیه ماسک پاکسازی با زغال فعال : برای ساخت ماسک پاک‌سازی، یک قاشق چای‌خوری زغال فعال‌، یک قاشق چای‌خوری گلاب ، یک قاشق چای‌خوری ژل آلوئه‌ورا و ¼ قاشق چای‌خوری نمک دریایی را با یکدیگر مخلوط کنید. این مخلوط را تا زمانی که مواد کامل با یکدیگر ترکیب شوند، هم بزنید. ماسک را روی صورت خود بگذارید و منتظر بمانید تا خشک شود. سپس آن را بشویید.

بیشتر بخوانید : کپسول ژلوفن ♥ کپسول زینتوما ♥ کپسول ژل رویال ♥ کپسول زاکسیمکپسول زینک سولفات

قرص حافظه

قرص حافظه

قرص حافظه ,قرص حافظه چیست,قرص تقویت حافظه,قرص تقویت حافظه جینکو,قرص افزایش حافظه و تمرکز,قرص تمرکز حافظه,قرص تقویت حافظه برای درس خواندن,قرص تقویت حافظه کوتاه مدت,قرص تقویت حافظه جینسینگ,قرص برای حافظه,قرص برای تقویت حافظه چیست,قرص تقویت حافظه چیست,قرص تقویت حافظه ممورکس

قرص حافظه

توضیحاتی در مورد قرص حافظه

قرص تقویت حافظه یرای افزایش تمرکز و حافظه است ولی عوارض جانبی خطرناکی دارد. برای تقویت حافظه بهتر است از مواد طبیعی و غذایی سالم استفاده کرد.داروهای محرک مثل کوکائین، افدرین و آمفتامین‌هایی مانند ریتالین می‌توانند در افزایش انرژی مغز و تمرکز کمک کنند. مصرف این مواد، تمرکز را برای کار و خواندن درس برای مدت طولانی افزایش می‌دهد. اما مصرف این داروها و مواد تاثیرات دیگری نیز بر سلامت مغز و بدن دارد. قرص تقویت حافظه که به ریتالین معروف است، دارویی است که در واقع به منظور درمان کودکان بیش‌فعال در مورد استفاده قرار می‌گیرد. بیشتر افرادی که از قرص تقویت حافظه استفاده می‌کنند به دنبال رسیدن راهی راحت و تلاش کم برای موفقیت در درس و کار خود هستند. احتمال رسیدن به تمرکز بیشتر با مصرف قرص تقویت حافظه وجود دارد اما باید مضرات آن را با توجه به این‌که پزشکان مصرف آن را بدون تجویز خطرناک و ممنوع در نظر گرفت.

مصرف قرص حافظه

دست بردن در کار مغز همیشه موضوع جالب و قابل پیگیری برای دانشمندان و مردم عادی است. انسان همواره به دنبال راهی برای رسیدن به بهره هوشی بالاتر و استفاده بیشتری از مغز بوده است. بسیاری از افراد با مصرف برخی از مواد غذایی و گیاهان برای تقویت حافظه خود تلاش می‌کنند و عده ای دیگر با مصرف داروهای مصنوعی و انواع قرص تقویت حافظه سعی در افزایش تمرکز و حافظه خود دارند. احتمالا برای بسیاری از ما پیش آمده است که در شب‌های امتحان از این قبیل داروها مصرف کرده باشید یا کسانی را بشناسید و شنیده باشد که آن‌ها از قرص تقویت حافظه برای که قبل از امتحان برای تقویت تمرکز و بالا بردن میزان یادگیری خود استفاده می‌کنند.

عوارض مهم قرص حافظه

پزشکان و روان‌پزشکان اعلام کرده‌اند که ترک کردن داروهای محرک آمفتامینی نظیر ریتالین و اکستازی، بسیار سخت‌تر و پیچیده‌تر از ترک کردن موادی مانند کراک، هرویین و سایر مواد مخدر است. با مصرف مداوم این داروها و قرص‌های محرک احتمال بروز واکنش‌هایی روانی مثل ایجاد توهم، جنون، پارانویا و افکار آشفته وجود دارد. از عوارض دیگر مصرف آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: عصبی شدن و بی‌خوابی حالت تهوع و استفراغ احساس سرگیجه و سر درد تغییرات ضربان قلب و فشار خون خارش و جوش‌های پوست دردهای شکمی کاهش وزن و مشکلات معده مصرف دایمی و اعتیاد بروز حالت‌های روان پریشی بروز افسردگی پس از قطع مصرف

ترکیبات قرص حافظه ممورکس

هر قرص حاوی 40 میلی گرم عصاره خشک استاندارد شده گیاه جینکوبیلوبا ((Ginkgo Biloba معادل 4-2 میلی گرم فلاونوئیدهای تام بر حسب هایپرزوئید. (میزان اسید جینکولیک در این قرص به کمتر از ppm 1 رسیده است. تا از آثار زیانبار آن جلوگیری شود.)

موارد مصرف قرص حافظه ممورکس

ممورکس در تقویت قوای ادراکی، حافظه، یادگیری و عملکرد مغزی بسیار موثر است ممورکس موثر جهت پیشگیری از بیماری آلزایمر می باشد ممورکس در درمان ناتوانی جنسی در آقایان موثر است موثر جهت درمان افسردگی ممورکس دارای خاصیت آنتی‌‎اکسیدانی و همچنین ممورکس در درمان سرگیجه و اختلالات شنوایی موثر می باشد

آشنایی با قرص حافظه ممورکس

فلاون‌ها و ترپن‌های موجود در گیاه جینکو بیلوبا دارای خاصیت آنتی‌اکسیدانی هستند که سلول ها را از آثار اکسیداتیو و مخرب رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کنند. جینکولیدهای موجود در این دارو از طریق اثر آنتاگونیستس با PFA، مانع از ایجاد لخته و کاهش خطر آسیب‌های هیپوکسیک بافت مغز می‌شوند. سایر مکانیسم‌های پیشنهادی شامل متسع نمودن سرخرگ ها، افزایش و بهبود جریان خون در بافت‌ها و اعضای بدن به خصوص قلب و مغز، کاهش ویسکوزیته خون، کاهش تجمع پلاکتی و افزایش آزاد سازی کاتکول‌آمین‌ها و سایر میانجی‌های عصبی و کاهش باز جذب مواد مذکور، در نتیجه بهبود علائم افسردگی است.مقدار و طریقه مصرف قرص گیاهی ممورکس: برای درمان کاهش خونرسانی به بافت مغز: روزی 3 بار، هر بار 2-1 قرص گیاهی ممورکس، به مدت 3 هفته. برای درمان اختلالات شریان های محیطی و قلبی: روزی 3 بار، هر بار 1 قرص گیاهی ممورکس، به مدت 3 هفته. برای درمان سرگیجه و سردرد ناشی از اختلالات عروق: روزی 3 بار، هر بار 1 قرص گیاهی ممورکس، به مدت 6 هفته. تداخلات دارویی قرص گیاهی تقویت کننده حافظه: مصرف همزمان قرص گیاهی ممورکس با داروهای ضد انعقاد، ضد پلاکت و مقادیر زیاد ویتامین E موجب افزایش احتمال خونریزی می‌شود. قرص گیاهی ممورکس سبب تشدید اثر داروهای مهار کننده مونوآمین‌اکسیداز می شود. (MAO). موارد احتیاط و منع مصرف قرص گیاهی ممورکس: زنان باردار و شیرده، کودکان زیر 12 سال، افرادی که به گیاه جینکو بیلوبا حساسیت دارند، افراد مبتلا به فشار خون بالا، دیابت و بیماران قبل از انجام اعمال جراحی (به علت افزایش خطر خونریزی) نباید از قرص گیاهی ممورکس استفاده نمایند. عوارض جانبی احتمالی قرص گیاهی تقویت کننده حافظه: مصرف بیش از حد از قرص گیاهی تقویت کننده حافظه ممکن است با عوارضی از جمله موارد زیر همراه باشد: عوارض عصبی مصرف بیش از حد از قرص گیاهی تقویت کننده حافظه: سردرد، سرگیجه، خونریزی در زیر پرده عنکبوتیه. عوارض قلبی عروقی مصرف بیش از حد از قرص گیاهی تقویت کننده حافظه: افزایش ضربان قلب، خونریزی‌های ناگهانی. عوارض گوارشی مصرف بیش از حد از قرص گیاهی تقویت کننده حافظه: تهوع، استفراغ و اسهال. بسته بندی قرص گیاهی تقویت کننده حافظه: قرص گیاهی ممورکس 40 میلی گرمی روکش دار در جعبه 30 عددی

تقویت حافظه با روش صحیح

شما می‌توانید به جای مصرف قرص تقویت حافظه از غذاهای مناسب استفاده کنید تا مغز شما یا عملکردی سالم فدرت تمرکز بهتری داشته باشد. باید به این نکته دقت داشت که بعضی از مواد غذایی اثرات بهتر و بیشتری نسبت به قرص‌ها و داروها روی مغز انسان می‌گذارند و برای انسان مفیدتر هستند.

روش های طبیعی برای تقویت حافظه

ماهی های چرب ماهی‌هایی مانند شاه ماهی، ماهی آزاد، ماهی ساردین و ماهی تن دارای مقدار زیادی امگا 3 هستند که به بازسازی سلول‌های مغزی کمک می‌کنند و باعث می‌شوند تا سلول‌های عصبی در مغز کارکرد درستی داشته باشند. حبوبات حبوبات دارای کربوهیدرات زیادی هستند که این ماده از پایین آمدن کاردکرد ناگهانی مغز جلوگیری می‌کنند و به دلیل نوع قندی که دارند برای مدت زمان زیادی قند مغز را تامین می‌کنند. میوه هایی مثل آلو و موز این میوه‌ها منبع بسیار عالی از منیزیم و ویتامین B6 هستند که این ویتامین‌ها ارتباط بین سلول‌های عصبی را بهتر و سریع‌تر می‌کنند و باعث افزایش واکنش مغز می‌شوند. چای سبز و شکلات این مواد غذایی به علت داشتن میزان بالای آنتی‌اکسیدان باعث محافظت از مغز و جلوگیری از آسیب به آن می‌شود. آووکادو و آجیل آووکادو دارای میزان زیادی ویتامین E است یکی از قوی‌ترین آنتی اکسیدان‌هاست که مغز را از مشکلاتی مانند پیری و تخریب بافت مغز جلوگیری می‌کند. انواع آجیل‌ها از جمله بادام، فندق، پسته و گردو نیز داراری خواص آووکادو هستند و مصرف روزانه مقداری از آن‌ها برای تقویت حافظه و افزایش عملکرد مغز بسیار مناسب است. آویشن آویشن با داشتن طبیعت گرم یک ماده محرک سیستم عصبی و تقویت کننده اعصاب محسوب می‌شود و تاثیرات مفید آن بر روی مغز به صورت طولانی مدت باقی می‌ماند. اسطوخودوس این گیاه از زمان قدیم برای درمان انواع بیماری‌های روانی و مغزی مانند مالیخولیا، صرع،سرگیجه،عقب ماندگی ذهنی فراموشی مورد استفاده بوده است. مصرف دمنوش این گیاه برای افزایش تمرکز و حافظه بسیار موثر است.

تقویت حافظه با انجیر

میزان بالایی از مواد قندی در انجیر وجود دارد و به همین دلیل مصرف آن در زمان انجام کارهای فکری بسیار مفید است. انجیر حاوی ویتامین‌هایA ، B و C و همچنین مواد معدنی مانند آهن، منگنز و گوگرد می‌باشد که بر کارکرد سلول‌های مغزی بسیار تاثیرگذار است .

تقویت حافظه با بادام

بادام با داشتن ۵۴ در صد روغن و ۲۴در صد مواد نشاسته‌ای و نیز دارا بودن درصد زیادی از موادی مانند فسفر، منیزیم، پتاسیم، گوگرد و آهن و ویتامین نیاسین باعث شده که این ماده خوراکی یکی از بهترین مواد طبیعی مقوی برای مغز و سلول‌های دستگاه عصبی مرکزی باشد.

تقویت حافظه با چغندر

فسفر و قند این گیاه باعث می‌شود تا کمک موثری به مغز برای درک مطالب می کند. چغندر همچنین برای درمان کم خونی و ضعف عمومی بدن به خصوص در ناحیه سلول‌های مغزی کمک به سزایی می‌کند.

تقویت حافظه با زعفران

به طور حتم تا به حال درباره تاثیرات زعفران در تقویت اعصاب وکمک به تحریک سلول‌های مغزی و تقویت عملکرد آن شنیده‌اید.همچنین این گیاه در تقویت حافظه بسیار موثر است. زعفران دارای طبع گرم وخشک بوده که حاوی خواص شادی بخش وتقویت کننده حواس و تنظیم کننده سلسله اعصاب می باشد. زعفران خواب‌آور بوده و در رفع تشنج که منشا آن تحریکات مغز می باشد بسیار موثر است برای تقویت حافظه میتوانید از ترکیب ۴ گرم زعفران، ۱۰ گرم کندر و ۱۰ گرم زنجفیل سابیده شده به همراه ۱۰۰ گرم عسل استفاده کنید به این صورت که ترکیب آن‌ها را به صورت قرص درآورده و به صورت دوره‌ای و روزانه مصرف کنید .

تقویت حافظه با رزماری

رزماری تحریک کننده موثر مغز است به این صورت که با رساندن خون سرشار از اکسیژن به مغز، عملکرد آن و قدرت حافظه نیز بهبود می‌بخشد. بنابراین ملاحظه می‌کنید که مواد غذایی و طبیعی تا چه اندازه بر روی مغز و تقویت حافظه تاثیر دارد. کافی است شما به جای تلاش برای کارایی یهتر مغز با قرص تقویت حافظه می‌توانید هر روز با برنامه ریزی مقداری از ایت مواد غذایی را در وعده‌های غذایی خود قرار دهید تا تاثیر خود را بر روی قدرت حافظه و تمرکز شما بگذارند.

امگا سه و تقویت حافظه

اگر جزو افرادی هستید که ماهی و قرص های مکمل امگا سه مصرف می کنند تا حافظه خوبی داشته باشند، باید به شما تبریک گفت. اگر این گونه نیستید، حتما از همین امروز این کار را آغاز کنید. امگا سه همچنین باعث برطرف شدن چروک های بدن نیز می شود. در ضمن، مصرف امگا سه باعث می شود در آینده دچار بیماری هایی همچون آلزایمر، ورم یا آرتریت مفاصل نشوید. اسید دوکوساهکسائنویک که بیشتر با نام DHA شناخته می شود یکی از مواد خوراکی ضروری برای سلامت مغز است. DHA یکی از عناصر اساسی و پایه برای مغز به شمار می رود و باعث می شود تا افراد در سنین بالا و کهنسالی خیلی کمتر دچار کاهش قدرت تشخیص شوند. در ضمن، برای رشد مغز جنین و حتی شکل گیری بهتر آن نیز لازم است. تاکنون بیشترین تاثیرات مثبت این ماده را برای افراد مسن و مادرهای باردار و جنین های آنها می دانستند. گروهی از دانشمندان تغذیه و خوراکی در دانشگاه مَسی در نیوزیلند در مورد اینکه آیا بزرگسالان سالم و میان سال نیز می توانند از مزایای DHA بهره ببرند، تحقیق کرده اند. بر اساس تحقیق آنها، مردم آن منطقه یک‌سوم یا حتی کمتر از میزان مورد نیاز خود امگا سه و DHA مصرف می کنند. به همین دلیل، این محققان حدود 200 بزرگ سال در حدود سن های 18 تا 45 سال را انتخاب کردند که دوز مصرفی کاملی از امگا سه نداشتند و تاثیر قرص های مکمل DHA را روی آنها آزمایش کردند. آنها بیشتر روی حافظه اپیزودیک شرکت کننده ها همچون نام یا تاریخ، حافظه کوتاه مدت، زمان واکنش، سرعت عملکرد و هوش عمومی آنها متمرکز بودند. مصرف 1.16 گرم DHA در طول روز برای مدت شش ماه (برابر با مصرف 2 یا 3ه ماهی چرب در هر هفته)، باعث بهبود زیاد زمان واکنش افراد مورد آزمایش شده بود اما روی مردها و زنان تاثیر متفاوتی داشت. در خانم ها، حافظه اپیزودیک آنها رشد فراوانی داشت، DHA باعث شده بود تا دقت و تعداد تصاویر یا کلماتی که دیده اند، افزایش پیدا کند. در مردها، حافظه کوتاه مدت آنها بهبود زیادی یافته بود. آنها با مصرف DHA، 20 درصد سریع تر از پیش می توانستند وارد مورد نیاز را به یاد بیاورند. این گروه از محققان، همین تحقیقات را روی گروه سنی جوان تر آزمایش کردند و تاثیر آن بسیار شگفت آور بود. نتیجه این تحقیقات این بود که DHA برای مغز در هر سنی بسیار مفید و لازم است و این مساله فقط مختص جوانان یا افراد پیر نیست. DHA فقط در ماهی های پرچرب همچون سالمون، ماهی تن آلباکور، قزل آلای رودخانه ای و گربه ماهی پیدا می شود. کارشناسان توصیه می کنند حداقل دو وعده در هفته ماهی مصرف کنید. یا دست کم از قرص های روغن ماهی یا جلبک های خوراکی تغذیه کنید. همه انسان ها باید در طول روز بین 1100 تا 2000 میلی گرم امگا سه مصرف کنند. 

بیشتر بخوانید : قرص خواب ♥ قرص حساسیت پوستی ♥ قرص روغن ماهی ♥ قرص ریتالین قرص خون