فتونیکس

فتونیکس

فتونیکس

فتونیکس

علت و دلایل و درمان خانگی سوزش قلب هنگام نفس کشیدن

سوزش قلب

سوزش قلب ,سوزش قلب هنگام نفس کشیدن,سوزش قلب و دست چپ,سوزش قلب در بارداری,سوزش قلب و درد دست چپ,سوزش قلبی,سوزش قلب برای چیست

سوزش قلب , سوزش قلب هنگام نفس کشیدن , سوزش قلب و دست چپ , سوزش قلب در بارداری

توضیحاتی در مورد سوزش قلب

تیر کشیدن قلب یا سوزش قلب می تواند در تمام افراد رخ دهد. علت تیر کشیدن قلب کاملا مختلف است اما بدیهی است که تیر کشیدن قلب آن هم بدون دانستن علت سوزش قلب ،می تواند افراد را عصبی کند.احساس سوزش در قفسه سینه معمولاً براثر بیماری یا یک مشکل جدی ایجاد می‌شود و به همین خاطر برای شخصی که به آن دچار می‌شود، وضعیت بسیار دلهره‌آوری است. بااین‌حال دلایل مختلفی برای سوزش قفسه‌ی سینه وجود دارند که همه‌ی آن‌ها خطرناک نیستند و به‌راحتی نیز قابل درمان هستند. احساس سوزش و درد قفسه سینه یک علامت شایع هم برای مشکلات قلبی و هم مشکلات ریه و حتی حملات عصبی (حمله وحشت) می‌باشد.همیشه اولین چیزی که از تیر کشیدن قلب به ذهن افاد خطور می کند ترس وجود یک انسداد یا گرفتگی قلبی است که می تواند نشان دهنده ی یک مشکل بزرگ و به خطر انداختن زندگی فرد باشد. چنین تفکری نتیجه ای جز دلهره و استرس نخواهد داشت. تیر کشیدن قلب در بسیاری از اشکال و ابعاد وجود دارد. سوزش قلب ممکن است به عنوان احساس پری، سنگینی سر دل، درد، تیر کشیدن قفسه سینه سمت چپ، فشار، تکان، تیر کشیدن قلب هنگام نفس عمیق، لرزش و انواع بسیاری دیگر رخ دهد. اما تمام بیماران یک علامت مشخص دارند و آن هم یک درد تیر کشنده در ناحیه قلبی می باشد. تیرکشیدن قلب می تواند به صورت فرو کردن یک جسم نوک تیز مثل چاقو درون قلب احساس شود.

در این مطلب از سایت جسارت در مورد سوزش قلب صحبت میکنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.

سوزش قلب و دست چپ

در برخی موارد درد دست چپ و بیماری قلبی با هم در ارتباطند و درد در دست چپ نشانه و هشداری است برای احتمال حمله قلبی؛ بنابراین مسئله را جدی بگیرید و از این درد چشم پوشی نکنید؛ اما آیا هر دردی در دست چپ لزوماً با قلب مرتبط است؟ پاسخ این است خیر. دلایل متعددی وجود دارد که باعث ایجاد درد در دست چپ می‌شود و شما باید نسبت به آنها هوشیار و آگاه باشید. این درد می‌تواند طیف بسیار گسترده‌ای داشته باشد از یک درد ملایم به دلیل گرفتگی عضلات تا دردی شدید و آزاردهنده به دلیل حمله قلبی؛ بنابراین قبل از گرفتن نوار قلب و انجام آزمایش خون نمی‌توان در مورد علت این درد اظهار نظر کرد. سوزشِ سرِ دل، خصوصاً در موارد شدید ابتلا به بیماری رفلکس معده، می‌تواند باعث احساس سوزش در قفسه‌ی سینه شود. درهرحال، در صورت داشتن احساس سوزش قلب یا سوزش قفسه‌ی سینه حتماً باید توسط پزشک معاینه شوید تا مطمئن شوید که این علائم براثر یک مشکل یا بیماری جدی ایجاد نشده است.

تیرکشیدن و سوزش قلب

اگر پس از تیرکشیدن قلب حال شما بهتر شده اصلا جای نگرانی نیست و نیازی نیست به این فکر کنید که آیا مسئله عجیب و غریبی در شما اتفاق افتاده یا خیر؟ بسیاری از افراد در یک زمان از زندگی خود به دلایل مختف از جمله عصبی شدن و استرس مبتلا به سوزش قلب شدید می شوند. چیزی که خوب است بدانید اینست که دردی که تیز یا تیر کشنده، مانند سوزن سوزن شدن باشد اغلب به دلیل انسداد قلبی نیست. به خصوص، اگر تیرکشیدن قلب با حرکت یا تنفس بدتر شود، به ندرت می تواند نشان دهنده بیماری عروق کرونر قلب باشد.

علت بدتر شدن سوزش قلب

علت سوزش قلب که با یک تغییر در موقعیت یا حرکت فرد، اغلب بدتر و یا بهتر می شود، عموما نشان دهنده یک درگیری در دنده ها، ماهیچه ها، غضروف و یا ریه ها می باشد. به این علت است که می گویند چنین دردی مهم نیست اما درد شدید قفسه سینه بدون حالت تیر کشندگی می تواند نشان دهنده یک شرایط جدی باشد. یک لخته خون در ریه می تواند درد شدیدی ایجاد کند. ذات الریه یا عفونت ریه ها می توانند تیر کشیدن قلب را به دنبال داشته باشند که با حرکت کردن بدتر می شوند. مایعی که در فضای اطراف قلب تجمع می باید (به نام پریکارد) می تواند در حالت طبیعی علت تیر کشیدن قلب باشد. اگر تیرکشیدن و سوزش قلب در شما شدید است، هرگز آن را نادیده نگیرید. در واقع انسداد قلبی در زنان گاهی اوقات با درد شدید تیر کشنده ای همراه است. به عنوان یک قاعده کلی، درد بر روی قفسه سینه که با حرکت و یا فشار دادن بدتر نمی شود می تواند خطرناک باشد. در واقع زنان اغلب نشانه های مختلف دارند که بیان کننده بیماری های قلبی در آنان است. با این وجود اگر شما یک زن هستید و فکر می کنید مبتلا به بیماری قلبی باشید این علایم را در خود چک کنید.

بیشتر بخوایند :

سه نما


عوامل سرطان شکم

در این مقاله ما مشتاق صحبت در مورد سرطان شکمی هستیم. ما امیدواریم که این امر برای شما پسر عموی گرامی شما باشد. روده بزرگ روده یا روده بخشی از سیستم گوارش بدن است. روده باریک حدود 6 متر طول دارد و بین معده و روده بزرگ قرار دارد. عملکرد اصلی روده کوچک هضم و جذب مواد غذایی است که از انتهای معده آغاز می شود و در روده بزرگ به پایان می رسد و سپس روده بزرگ از آن به داخل آنزیم ادامه می یابد. سرطان کولون یا سرطان روده بزرگ یا سرطان روده بزرگ این سرطان است که در آن سلول های سرطانی در بافت روده شروع به ضرب می کنند. سرطان کولون و کولون اغلب به شکل چندین پولیپ، تومورهای خوشخیم روی سطح داخلی راست روده شروع می شود.
عوامل سرطان شکم

• سن: اکثر افراد مبتلا به این بیماری بیش از 50 سال سن دارند، اما ممکن است در هر سنی رخ دهد. • رژیم غذایی: ارتباط مستقیمی بین این بیماری و رژیم های دارای چربی و کم فیبر و مصرف کم میوه ها و سبزیجات وجود دارد. • پولیپ ها: این بیماری به عنوان رشد توده های خوش خیم در روده، معمولا بعد از 50 سالگی تعریف می شود. پولیپ شانس ابتلا به سرطان کولون را افزایش می دهد. • تاریخچه بیماری های قبلی: خطر ابتلا به این بیماری در افرادی که سرطان کولون قبلی و زنان مبتلا به سرطان تخمدان، رحم یا سرطان داشته اند بیشتر است. • انتقال ارثی: افراد با بستگان نزدیک مانند پدرو و خواهر و برادر خود را با این نوع سرطان آلوده کرده اند، به ویژه اگر کمتر از 50 سال، به پزشک مراجعه شود. کولیت زخمی: در این بیماری، پوشش روده بزرگ دارای التهاب است. افراد مبتلا به این بیماری احتمال ابتلا به سرطان کولورکتال را دارند. چاقی، مصرف الکل، مصرف مواد، دیگر عوامل خطر شناخته شده است. آسپرین در پیشگیری از پولیپ های آدنوماتوز کولون و رکتوم در افراد مبتلا به سابقه این ضایعات موثر است.
علائم سرطان شکمی

علائم این بیماری ممکن است مشابه سایر علائم مانند عفونت، تب، هموروئید و بیماری التهابی روده باشد. بعضی از نشانه هایی که باعث ارجاع به پزشک می شوند عبارتند از: • هر گونه تغییرات در عادات روده ای مانند اسهال، یبوست یا اسهال اگر بیش از یک روز طول بکشد و علت ناشناخته باشد. • خونریزی از راست روده و یا حضور خون در مدفوع، چه قابل تشخیص و چه از نظر آزمایش. • کولیت معده • استفراغ • ضعف و خستگی • زردی و زردی پوست یا پوست چشم • حرکت روده • گرفتگی عضلانی یا معده • مدفوع خون • کاهش وزن قابل توجه • احساس خستگی • یبوست، انسداد مدفوع کمتر از 3 بار هفته این نشانه سرطان کولون است. • تهوع و استفراغ به دلایل مختلف رخ می دهد: کاهش جریان خون، درد و یبوست. گاز معده و نفخ نیز یکی از چیزهایی است که می تواند به تشخیص سرطان روده بزرگ کمک کند. احساس سنگین و آرامش نیز علائم دیگر است. سرطان باعث کمبود خون و در نتیجه آنمی ناشی از کمبود آهن می شود. به همین دلیل، شما احساس تنهایی، ضعیف و غیره می کنید.
مراحل تشخیص سرطان شکم

رشد سرطان روده ممکن است سال ها ادامه داشته باشد و تشخیص به موقع آن، احتمال بهبود قابل توجهی را افزایش می دهد. بنابراین، آزمایشات دوره ای که در زیر ارائه شده اند برای افرادی که در معرض خطر قرار دارند توصیه می شود. - تست کولون دیجیتال (DRE): فقط تومورهای بزرگ و قابل لمس را نشان می دهد. - حضور لخته های خون در مدفوع را بررسی کنید: هر گونه پولیپ یا ناهنجاری ها را با یک پروب نوری (سیگموئیدوسکوپ) که از انتهای کولون وارد شده است شناسایی کنید. - آزمایش خون: حضور برخی از انواع خاص پروتئین در خون بیمار، نشانگر تومور است. پروکتوسکوپی: این روش را می توان از طریق رکتوم راست و روده باریک از طریق دستگاه های خاص مشاهده کرد. از طریق این روش، نیمی از سرطان قابل تشخیص است. به این ترتیب، ممکن است بیمار احساس فشار کند، اما احساس درد نمی کند. کولونوسکوپی: با استفاده از این روش، با استفاده از ابزارهای خاص، دید کلی روده بزرگ و رکتوم می تواند به دست آید. در این مورد، فرد احساس درد نمی کند. بیوپسی: اگر توده ای در این قسمت وجود داشته باشد، لازم است بخشی از توده ها را به منظور بررسی زیر میکروسکوپ برای سلول های بافت یا سرطان، حذف کنیم. مشاوره ژنتیکی: تست ژنتیک و مشاوره در خانواده هایی که خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ مانند نئوپلاسم غیر پولیپ (HNPCC) یا پولیپ غدد جنسی خانوادگی (FAP) را به ارث برده اند. از آنجا که سرطان کولون و رکتوم پنهان است، غربالگری یک راه حل تشخیص زودهنگام است. در بیشتر افرادی که به سن 50 سالگی می رسند، اندوسکوپی روده بزرگ باید هر 10 سال انجام شود.

التهاب چشم و بابونه

التهاب چشم و بابونه

بابونه در درمان عوارض ضد التهابی، ضد التهابی و ضد میکروبی برای درمان بیماری ملانین بسیار موثر است. خواص آرام بخش و تقویت کننده آن باعث کاهش قرمزی، سوزش و خارش در زیر چشمها می شود. یک قاشق چایخوری گل بابونه خشک را در یک لیوان آب جوش تصفیه شده ریخته. شیشه را بپوشانید و آن را به مدت 5 دقیقه بگذارید. آن را صاف کنید و آن را در دمای اتاق سرد کنید. برای تمیز کردن چشم ها و چشم ها از این راه حل هر روز، هر چند ساعت چند بار استفاده کنید. شما همچنین می توانید کیسه های چای بابونه را داخل یخچال قرار دهید و آنها را در پلک های بسته خود نگه دارید تا کمتر از 10 دقیقه برای کاهش تورم چشم ها. از این درمان چند بار در روز استفاده کنید.
التهاب چشم و سرکه سیب

معجزات سرکه اپل در درمان چشم صورتی. اسید مالیک در سرکه سیب غیر پاستوریزه به عنوان یک عامل ضد میکروبی عمل می کند که در درمان عفونت های باکتریایی موثر است. سرکه سیب حتی مایعات عفونی را از بین می برد و روند درمان را بهبود می بخشد. 1 یک قاشق چای خوری سرکه سیب سیب نوشابه را در یک لیوان آب تصفیه شده مخلوط کنید. 2 توپ پنبه را در این محلول خیس کنید. 3 استفاده از آن برای تمیز کردن قسمت های بیرونی چشم. 4 هر چند ساعت یکبار تکرار کنید.
التهاب چشم و شیر مادر

این روش در جلوگیری از چشم صورتی، به ویژه در نوزادان بسیار موثر است. شیر شیر حاوی آنتی بادی های خاص، به خصوص ایمونوگلوبولین E است که مانع از برداشتن باکتری های عفونی از روی سطح مخاطی چشم می شود. در واقع، رشد باکتری ها را محدود می کند و به سرعت به عفونت کمک می کند. 1 مقدار کمی شیر را به یک ظرف اضافه کنید. 2 با استفاده از یک خط چشم پاک کننده، 2 یا 3 قطره شیر مادر را در چشم های عفونی قرار دهید. 3 هر دو ساعت یا هر زمان که لازم باشد، تکرار کنید. شیردهی نیز در درمان عفونت در گوش نوزادان مؤثر است.
نکاتی درباره التهاب چشم
Image result for ‫توضیحات التهاب چشم‬‎

چند بار در چشم خود، آب سرد را بشویید تا آن را تقویت کنید. با استفاده از قطره های بدون نسخه، شما می توانید علائم مرتبط با عفونت را حذف کنید. چشمان خود را حداقل دو بار در روز با glabra خالص بشویید. شما همچنین می توانید از گل رز به عنوان یک قطره چشم استفاده کنید تا از خارش چشم برطرف شود؛ مقدار کمی شامپو کودک را با آب رقیق کنید و به آلودگی چشم کمک کنید. در حالی که چشم ها آلوده می شوند، از لنزهای تماسی استفاده نکنید؛ چشمانتان را لمس نکنید اگر شما نشسته اید، چشم های خود را لمس نکنید؛ حوله ها یا ورق های خود را برای جلوگیری از عفونت ندهید هنگامی که شما آلوده می شوند، آرایش چشم را انجام ندهید، از آرایش دیگر استفاده نکنید و از آرایش خود استفاده نکنید دیگران، ضد عفونی کننده های دست، پاک کننده ها و غیره را ندهید. برای ضدعفونی نگه دارید و از اسپری ها استفاده کنید؛ اگر چشمان شما در عرض چند روز آلوده شوند، به پزشک خود مراجعه کنید.